Stellingsystemen Inrij- en doorrijstellingen
Diep opslaan en ruimte besparen
- Compacte opslag voor een goede benutting van de ruimte
- Veilige opslag van goederen die gevoelig zijn voor druk
- Ideaal voor de opslag van grote hoeveelheden identieke producten
- Zeer goed overzicht van grote partijen
Zeer goed overzicht van de grote hoeveelheden.
Wilt u vooral een groot aantal identieke producten compact opslaan in uw magazijn? Kijk dan eens naar de voordelige STILL inrij- en doorrijstellingen. Dankzij het flexibele ontwerp biedt dit type stelling een uitstekende benutting van de ruimte in het magazijn. Als de stellingen zijn ontworpen als inrijstellingen, worden de materialen opgeslagen en opgehaald via één zijde van de stelling.
Dit opslagsysteem is ideaal voor de opslag van meerdere pallets met goederen achter elkaar. Het rek is ontworpen om industriële trucks in staat te stellen zich te verplaatsen in de stellingen om pallets op te slaan of op te halen. Deze vorm van opslag is ideaal voor goederen die gevoelig zijn voor druk of voor magazijnen die seizoensgebonden goederen opslaan, omdat deze producten meestal lang in de kanalen blijven. De inrijstellingen volgen standaard het LiFo-principe (Last in, First out). Het is ook mogelijk om doorrijstellingen te bedienen met FiFo (First in, First out).
Neem contact met ons op
Meer weten? Neem contact met ons op.
+32 3 360 620 0
Meer weten: Inrij- en doorrijstellingen
Uw lokale contactpersoon zal uw vragen graag beantwoorden.
Inrij- en doorrijstellingen stellen de magazijntruck in staat om de stelling in te rijden om pallets te stapelen of te ontstapelen. De pallets worden achter elkaar geplaatst en kunnen in verschillende niveaus gestapeld worden. Normaal gesproken worden de pallets voor een langere periode opgeslagen in de kanalen van de stelling. Om de truck veilig in de stelling te kunnen rijden, worden geleiderails op de vloer gemonteerd.
Het ontwerp van de draagrails is belangrijk voor de goede werking van het stellingsysteem, omdat de pallets daarop worden opgeslagen. Het is belangrijk dat de afstand tussen de railsteunen groot genoeg is om de industriële truck binnen de stelling te laten bewegen en de pallet veilig op de railsteun te plaatsen. In de standaarduitvoering zijn de railsteunen vastgeschroefd aan consoles met haken, die de draagrails met de frames verbinden.
Stellingsteunen
De stellingsteunen zijn gemaakt van speciale stalen profielen en zijn vaste onderdelen van de beproefde STILL inrij- en doorrijstellingen. Twee steunen worden vastgeschroefd aan de niveauprofielen om een kolom te vormen. Voor een betere stabiliteit zijn de stellingsteunen stevig aan de vloer bevestigd. Afstandstukken verbinden de afzonderlijke kolommen met elkaar.
Horizontale dwarsverbindingen en langsliggers
De kolommen van de inrij- en doorrijstellingen zijn in de lengte verbonden door langsliggers die extra stabiliteit aan de stelling toevoegen.
Verticale dwarsbalken
Verticale dwarsbalken geven het systeem de nodige stabiliteit.
Steunrail
De pallets worden opgeslagen op de steunrails die met consoles aan de kolommen zijn bevestigd. De hoogte van elk niveau kan individueel worden ingesteld in stappen van 50 mm. Brede draagvlakken en trechtervormige zijwanden zorgen voor een veilige plaatsing van de pallets.
Botsbeschermer
Om de industriële veiligheid te verhogen, beschermen de goed zichtbare botsbeschermers de kolommen. In geval van schade kunnen deze buffers eenvoudig worden vervangen.
Vloerrail
De vloerrail beschermt de frames wanneer de trucks zich binnen het kanaal verplaatsen. Op verzoek kan de vloerrail in korte gangpaden worden weggelaten, of alleen de eerste kolom kan door de rail worden beschermd. Wij raden het gebruik van de rail langs het hele kanaal aan.
Inrij-assistent voor de steunrail
Deze assistent beschermt de pallet en de draagrail wanneer de truck het kanaal binnenrijdt. Het vergemakkelijkt ook de juiste toegang tot het gangpad met een geheven pallet. Voor de truckchauffeur is het niet altijd gemakkelijk om te zien of de onderkant van de pallet zich al boven het draagvlak van de rail bevindt.
De afbeelding toont de inslag- en oppiksequenties van inrijstellingen die vanaf één kant worden bediend. De goederen worden van onder naar boven en vervolgens van achter naar voren opgeslagen. Het afhalen gebeurt in omgekeerde volgorde. Het LiFo-principe (Last in, First out) wordt toegepast op de opslag en het ophalen.
Inrijstellingen die aan beide zijden worden gebruikt, volgen dezelfde inslag- en oppikprocedures als inrijstellingen die aan één kant worden gebruikt. Het enige verschil: Ze bestaan uit twee inrijstellingen, waarvan de achterkanten naar elkaar toe liggen.
In doorrijstellingen worden de lasten aan de ene kant opgeslagen en aan de andere kant van de stelling opgehaald. Doorrijdbare stellingen volgen daarom het FiFo-principe (First in, First out).
Afstanden
Bij de planning van de stelling moeten de FEM-eisen met betrekking tot de verplichte afstanden tussen de stellingen en de pallets en de truck in acht worden genomen.
Een magazijn dat gepland is met het oog op efficiëntie, garandeert een hoge economische haalbaarheid. Profiteer van het professionele advies van onze STILL-experts vanaf het begin van de magazijnplanning. Voordat u een aankoopbeslissing neemt, helpen wij u bij elk aspect - van de evaluatie van uw magazijnontwerp tot het bespreken van de geplande workflows. Er zijn vele redenen waarom u voor STILL zou moeten kiezen bij de aanschaf van een inrij- en doorrijstelling:
- Vele jaren expertise: Al meer dan 95 jaar dicht bij onze klanten.
- Partnerschap waarop u kunt vertrouwen.
- Holistisch premium concept - van advies tot service.
- Altijd bij u in de buurt: 14 vestigingen, 37 verhuurvestigingen & 800 servicetechnici alleen al in Duitsland.
- Een getraind installatieteam zorgt voor de juiste montage van uw inrij- en doorrijstellingen.