Belangrijke schakel bij STILL
Service Engineer
Onze service engineers
Wanneer je deze zeer gespecialiseerde functie als service engineer bij STILL aanvaardt, ga je vanzelf nieuwe uitdagingen aan. Meedoen op het allerhoogste niveau.
Als STILL engineer ben je verantwoordelijk voor de reparatie, het onderhoud en de veiligheidsinspectie van heftrucks met diverse aandrijvingen en ander intern transport, zoals magazijntrucks bij de klant op locatie. Daarnaast voer je foutanalyses uit op mechanische, hydraulische, elektrische en elektronische systemen, die nodig zijn om mogelijke hoofdoorzaken te identificeren en bestaande defecten te verhelpen. Onze actuele vacatures voor jouw intrede als technicus in het servicebereik vind je hier. Ontdek de carrièrekansen bij het premiummerk STILL. Maak deel uit van een topteam!
Vind jouw plek in ons team
Waarom behoren wij tot 's werelds toonaangevende leveranciers van op maat gemaakte intralogistieke oplossingen voor intern transport, automatisering, software en diensten?
Omdat we een eersteklas team hebben! Elke positie in ons bedrijf werkt en trekt geweldige mensen aan. We helpen elkaar en ons teamwerk zorgt voor perfecte oplossingen!
Jouw werkdag begint met instappen in je eigen service bus die voor de deur staat. Dit betekent dat de werkdag begint op het moment dat je de voordeur uitstapt. Geen gedoe met auto wisselen of ergens onderdelen ophalen. In plaats daarvan kan je direct op weg naar de eerste klant.
Als contactpersoon voor jouw klanten in de regio plan je dagelijkse klantenbezoeken in overleg met de servicecoördinator. Zo heb je direct invloed op je werktijden en de agenda van je dag. Het leeuwendeel van de verantwoordelijkheid voor deze planning ligt bij jou.
en bent daarom onmisbaar voor onze klanten en vertegenwoordigt het bedrijf als vaste contactpersoon. Je zorgt voor onze klanten wanneer het intern transport ter plaatse moet worden gerepareerd, onderhouden of op veiligheid getest. Je staat dus dagelijks in contact met de klanten en zorgt ervoor dat de STILL's op lange termijn bij de klant in gebruik blijft.
Bij de klant treed je op als professionele expert voor het gehele productassortiment. Of het nu gaat om diesel- of elektrische heftrucks, trekkers of magazijntrucks, de service ligt in jouw handen. Dit betekent dat je elke dag een grote verscheidenheid aan taken en werkzaamheden kunt verwachten, evenals opdrachten bij de meest uiteenlopende bedrijven. Soms adviseer je een lokale melkveehouder, soms is het de wagenparkbeheerder van een groot logistiek bedrijf die jouw ondersteuning nodig heeft.
Persoonlijke en professionele ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. Door regelmatig deel te nemen aan opleidingen in ons STILL opleidingscentrum kom je alles te weten over de de verschillende type trucks en breidt je de eigen kennis voortdurend uit.
Naast technische expertise is het probleemoplossend vermogen van essentieel belang. Elk klantbezoek is anders en vraagt om creativiteit, adviesvaardigheden en klantgerichtheid. Natuurlijk staan je collega's van First en Second Level Support ook klaar om je hierbij te helpen.
Bij STILL bepaal je je eigen professionele ontwikkeling. Onze organisatiestructuur biedt de mogelijkheid om carrière stappen te maken zowel zowel in een binnen functie als buitendienst. Je hebt het zelf in de hand.
Als service engineer bij STILL wacht je een boeiend werkterrein, waarin je je elke dag verder zult ontwikkelen.
Daarbij horen ook aantrekkelijke voordelen en voorwaarden:
- Met veel voordelen
- Zoals premievrij pensioen
- Interessante arbeidsvoorwaarden
- heel veel vrije dagen
- We vertellen je graag over ons uitgebreide pakket aan arbeidsvoorwaarden
- Name: Nicolas Jöckel
- Belangrijke speler bij STILL sinds: 1 August 1991
- Job positie: Service engineer
Hoe was jouw route naar STILL?
Ik ben bekend met STILL sinds de lagere school. Ik heb twee weken stage gelopen op het hoofdkantoor in Hamburg. Dat beviel me zo goed dat ik na mijn schooltijd heb gesolliciteerd naar een stage als service engineer bij STILL. Na de driejarige stage werd ik op grond van mijn goede prestaties aangenomen en sindsdien ben ik werkzaam als service engineer.
Waarom wilde je bij STILL werken?
Na mijn schooltijd ben ik in eerste instantie op zoek gegaan naar een leerbaan die ik leuk zou vinden en waar ik mijn vaardigheden optimaal zou kunnen benutten. Bovendien wilde ik een beroep leren met toekomstzekerheid. STILL bood me precies dat. Mijn huidige baan is en blijft onmisbaar. En tenslotte is de service die wij onze klanten bieden een belangrijk aspect.
Hoe ben je in je huidige job terecht gekomen?
Op dat moment was de afdeling Service op zoek naar gekwalificeerd personeel. Op basis van mijn prestaties tijdens de opleiding werd mij na afloop een baan aangeboden.
Beschrijf eens een typische werkdag:
Mijn werkdag begint om ongeveer 6:30 uur. Voordat ik in mijn servicebus stap, maak ik een inventarisatie van de lading om te controleren welke onderdelen de nachtelijke koerier heeft afgeleverd en zorg dat alles netjes vervoerd kan worden. Vervolgens rijd ik naar de eerste klant en voer de nodige reparaties, onderhoud keuringen uit op de betreffende heftruck. Afhankelijk van de urgentie rijd ik dan naar de volgende klant. Daar voer ik bijvoorbeeld een schakeldiagnose uit en maak ik een passende reparatieofferte. Gaat de klant akkoord met de offerte, dan bestel ik de onderdelen. Gemiddeld repareer of onderhoud ik drie heftrucks per dag. Soms wissel ik drie keer per dag van locatie. Maar soms ga ik meerdere weken naar één klant met slechts korte onderbrekingen.
Wat maakt jouw werk bij STILL zo interessant?
Mijn functie bij STILL stelt me in staat zelfstandig te werken. Ik plan mijn opdrachten grotendeels zelf. Dat betekent dat mijn werkomgeving zeer gevarieerd is. Mijn vaste klantenkring is een constante factor...
Waarom ben jij een Key player bij STILL?
Waarom ben jij een belangrijke speler (bij STILL)?
Ik breng 25 jaar professionele ervaring mee naar de Service afdeling. Door mijn jarenlange deelnames aan opleidingen ben ik in staat om bijna alle STILL's te repareren. Zo kan ik onze klanten met ervaring en knowhow bijstaan en ervoor zorgen dat zij het allerbeste uit hun STILL trucks kunnen halen.
Wat zijn de highlights van jouw job?
De opbouw en configuratie van magazijnapparatuur is altijd spannend. De montage van deze producten is geen alledaagse taak en vereist teamwerk. Ze worden in afzonderlijke componenten aan de klant geleverd. Als de omstandigheden ter plaatse het toelaten, kunnen ze zelfs met een telescoopkraan worden gemonteerd.
Iets anders dat altijd bijzonder is geweest, is het werken op beurzen. Zo mocht ik op de CeMAT in Hannover onze producten en de STILL-service presenteren aan de bezoekers en klanten. De kans om voor STILL te werken op een grote toonaangevende beurs is een bijzondere ervaring. Bovendien ontmoet je collega's uit andere branches en doe je nieuwe contacten op. Maak de zin af: werken bij STILL is…
full of variety.
Describe STILL (as an employer) in 3 words:
STILL is een internationale speler. Maar het is ook maatschappelijk betrokken, bijvoorbeeld met de hulpdienst "Nothilfe Hans Still e. V.", een eigen hulporganisatie voor "STILLers" in nood. Het is natuurlijk ook fijn om voor je diensten als werknemer adequaat betaald te worden.
Wat vind je het leukste van STILL?
Dat we een traditioneel bedrijf zijn
Waar anders kun je je zo ontwikkelen dan bij STILL?
Thuis heb ik minder te vertellen...